ההליכים הנדרשים לצורך מחיקת חובות בהוצאה לפועל

בשורה משמחת לחייבים -הוארך החוק בשנה-המאפשר מחיקת חובות ישירות בהוצאה לפועל וללא צורך בהליך פשיטת רגל.

לאחרונה הוארך תוקפו של חוק השמיטה – מחיקת חובות בהוצל"פ עד לספטמבר 2018 ואף נכנס לתוקפו תיקון 57 לחוק – שהינו משפר משמעותית את תנאי הסף לחייבים כניסה להליך מחיקת חובות ההוצאה לפועל שהוא הליך, מקל ומזורז יותר מאשר בפשיטת רגל.

בישראל ישנם כ-700,000 חייבים בעלי תיקי הוצל"פ.

תיקון מס' 57 לחוק ההוצאה לפועל נוגע ישירות בעשרות אלפי חייבים ובאופן עקיף קבלת ההפטר החדש יכול להשפיע על מאות אלפים נוספים כגון: בני משפחות החייב וכו׳ .

חייבים רבים, ובעיקר החלשים שבהם, נמצאים בהוצאה לפועל שנים ארוכות, הם משלמים צו תשלומים נמוך שבפועל החזר זה אינו "מכסה" על תשלום הריבית שנצבר מהחוב המקורי. החוק החדש -(שעבר בקריאה ראשונה)כולל בתוכו את תיקון 57 לחוק -תיקון חוק גמיש ,מקל ונותן תקווה לחייבים לאפשרות כניסה למסלול "ההפטר".

להלן מס' דוגמאות "גמישות" שחלות בתיקון חוק מס' 57:

בעבר -תנאי סף לפיו חובות מעל לסך של 800 אלף ש"ח לא יכלו להיכנס להליך "ההפטר", בתיקון החוק כניסה לעמידת ל-"ההפטר" הוא גובה של עד 2 מיליון שח. כמו כן , ניתנות לרשמי ההוצאה לפועל סמכויות רחבות בהרבה מבעבר כך לצורך העניין אם בעבר חייב שלרשותו נכס מגורים לא יכול היה כלל להיכנס למסלול "הפטר", כיום יוכל אותו חייב שבבעלותו אף נכס, להיכנס למסלול הפטר ולמחוק את חובותיו.

 

העניין החשוב ביותר הוא :

תנאי הסף של החייב הוא עמידה בצו תשלומים למשך 3 שנים והכרזה החייב מוגבל באמצעים לפחות ארבע שנים, עמידה בתנאי סף זה הוקטן משמעותית – המצריך מהחייב עמידה בסה"כ למשך 18 חודשים את צו התשלומים שנקבע לו ע"י רשם הוצל"פ.

יש לציין-הצלחת הליך תאפשר לחייב שעומד בתנאי החוק לקבל "הפטר" מכל חובותיו ברי התביעה.

 

נקודה למחשבה:

"ההפטר" החדש טומן בתוכו יתרונות רבים אך הוא עלול להיות מסוכן מאד לחייבים כדוגמת חייבים שנמצאים בהוצאה לפועל תקופה ארוכה, שבמהלכה מצבם השתנה לטובה והודעה אינה נמסרה למערכת הוצל״פ.

 

עו״ד קורקוס מסכם:

מתן "ההפטר" – שמסתיים בתאריך ה-05.09.2019 (לאחר שהוארך בעוד שנה), זו הזדמנות גדולה ,חד פעמית לחייבים לצאת לדרך חדשה בחייהם ולחיי משפחתם. במידה והחייב לא יגיש את "ההפטר" המיוחד במועדים הקבועים הוא יפספס את זכותו לפתיחת פרק חדש בחייו.

שיתוף:

שלחו לנו הודעה

ההליכים הנדרשים לצורך מחיקת חובות-בהוצאה לפועל

מאמרים נוספים