סיכונים הטמונים לחייב בעת הליך פשיטת הרגל

כיום בגין הרפורמה החדשה בהליך פשיטת הרגל ,חייבים רבים מגישים בקשה להכרזתם כפושטי רגל.

חשוב לציין כי יש לא מעט נקודות למחשבה לפני הגשת בקשה להכרזת החייב כפושט רגל.

במאמר זה אציין את הסיכונים הטמונים לחייב בעת הגשת הליך זה.

ראשית, משך התהליך- עד לקבלת ההפטר המיוחד הנו ארוך.

לעיתים ההליך עלול לקחת מס' שנים עד לקבלת "ההפטר המיוחל" יש לציין כי במקרים רבים שמו של החייב נפגע ובעתיד יתקשה בקיום יחסים עסקיים וקבלת אשראיים מבנקים וכו'.

כמו כן, במשך בקשת החייב להכרתו כחייב פושט רגל ,מוטל על החייב עיכוב יציאה מהארץ במשך כל הליך-כמטרה למנוע מהחייב לחמוק ממילוי חובותיו וכן מטרת עיכוב יציאה מהארץ "ליצור לחץ" על החייב לשלם את חובותיו בהקדם האפשרי.


במסגרת הליך פשיטת רגל:

כונס הנכסים הרשמי באמצעות "הנמהל המיוחד"-מבצע חקירות מקיפות וקפדניות ביותר אודות מצבו הכלכלי של החייב, הברחת נכסיו ולוודא הן כי חובותיו לא נוצרו עקב מעשי מרמה, והן כי הינו אכן בגדר חדל פירעון, כך שאין באפשרותו לפרוע את מלוא חובותיו לנושיו.

בפועל החקירות דורשות מהחייב "להתפשט" בפני הכונס, ולחשוף בפניו את כל הנכסים ומקורות ההכנסה שלו, דבר שעלול ליצור בעיה אכן ניסו להבריח נכסים או להעלים נכסים שלא כדין.

כאשר החייב מוכרז החייב כפושט רגל מוטלות עליו שורה של מגבלות על פי החוק: 

איסור להשתמש בכרטיסי אשראי, לקוח מוגבל במיוחד בבנק, עיכוב יציאה מהארץ, איסור להיות בעליה של חברה או לשמש כבעל מניות בחברה וכן ישנם מס' משרות שהחייב אינו רשאי עוד לעסוק בהם, כגון: עורך דין, יועץ מס וכו'.


עו״ד אבי קורקוס מסכם:

הליך פשיטת הרגל אינו מתאים לכל אחד חשוב לבצע בדיקה מעמיקה לפני תחילתו של אחד ההליכים ,כמו כן, יש לבחון את כל האפשרויות הקיימות ולהקדיש את כל המאמצים על מנת לגשת להליך היעיל ביותר עבור החייב ולקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות הטמונות בהליך זה.

ברצוני להדגיש כי מומלץ להיוועץ עם עו״ד המתמחה בתחום לפני קבלת החלטות בנושא.

משרדנו ישמח לייעץ ולתת שירות בתחום זה, פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני בנושא זה.

שיתוף:

שלחו לנו הודעה

סיכונים הטמונים לחייב בעת הליך פשיטת הרגל

מאמרים נוספים